HOMILIA EN LA FESTA DE LA MARE DE DÉU DELS DOLORS
Trepitjam
terra sagrada. Aquest punt més alt de la nostra ciutat. Aquest
extrem sud d’una petita serra que domina les terres fèrtils de
l’actual Baix des Cos i els horts, com demostren les restes
arqueològiques d’origen islàmic, és un lloc dedicat a Déu des
de fa mil anys. Qui sap, si gratàssim, si no trobaríem una mesquita
superposada a una basílica cristiana com les de Son Peretó o Sa
Carrotja? Qui sap si no són 1.500 els anys que fa que els homes i
les dones pugen aquí a cercar Déu.
Estam
en un santuari perquè és un lloc d’unió amb Déu. Quanta
humanitat s’ha encomanat aquí a Déu! Quants d’anhels, quants de
projectes, quantes necessitats, quantes alegries, quants de dolors
han duit aquí els manacorins de tants de segles per encomanar-los a
la divinitat. I quantes gràcies de força, de llum, de consol ...
han davallat del cel cap a totes aquelles persones. Quilograms
d’exvots en altra temps, metres quadrats de fotografies avui en dia
en donen testimoni. Però aquestes manifestacions no són més que un
testimoni d’un fet espiritual invisible: tanta humanitat pujant i
tanta gràcia baixant, com les gotes d’aigua fan a la nostra pedra
calcària, han obert una encletxa que facilita el contacte entre la
terra i el cel. Això volgué manifestar l’atrevit, i un poc
temerari, rector Rubí aixecant la torre del nostre campanar que
identifica i fa únic i reconeixible l’sky line, el perfil, de la
nostra ciutat.
Aquest
santuari, després de tots els vaivens de la història, ha acabat en
aquesta gran església de la que encara no he tengut temps de
recórrer els racons. Si l’observam, veim com els detalls
ornamentals ja han tornat vells. Molts no tenen ni 100 anys. Però el
projecte era molt gran i les entrades econòmiques sempre limitades.
Això va provocar que no es poguessin fer aquests elements amb
materials nobles. I, aviat, un darrera l’altre, van acabant la seva
vida útil. Ja hem hagut de substituir el pinacle del campanar, ara
l’arrambador de l’escala, i ja ho veureu: “suma y sigue”. És
imatge de l’Església com a comunitat humana, a Manacor i al món,
al manco a Europa Occidental. Basta mirar-nos. Tornam vells, molts
dequeim en salut. Una de les tasques fonamentals que haurem de fer és
endevinar com, encara que sigui en menor número, incorporam noves
persones a la nostra comunitat cristiana per tenir substitució a les
peces velles que anam caiguent.
Els
detalls ornamentals van caiguent. Però si mirau les voltes, els
murs, fins i tot la façana tan qüestionada, veureu que no hi ha cap
crui. La pedra forta sobre la que es fonamenta l’església gran i
l’estructura de marès que hi ha davall les floritures de pasta i
fil de ferro rovellat se mantenen fermes. El nostre fonament és
Jesucrist, en concret la seva Paraula i els sagraments que ens ha
deixat. Això ens ha de dur a canviar tot el que sigui accessori però
hem de saber que no es pot prescindir d’allò que no es veu, o al
manco no és vistós, però que és lo que ho aguanta tot. Mai
s’hagués inventat el cafè descafeïnat ni la cervesa sense
alcohol. Poc durarien les dues coses en la història si no fos perquè
existeix l’original. No ens podem descafeïnar. L’Església no és
una ONG. Som una religió. Som una manera de veure i viure la vida
lligada a la divinitat. Jesús no és sols un mestre, és Déu fet
home. No ens convertiguem en el que el poble vol. Hem de ser lo que
Déu vol. No ens descafeïnem. Duraríem lo que han durat els
elements ornamentals del rector Rubí.
Un
altre tret evident d’aquest temple que avui fa festa, és la seva
presència. La seva mole és imponent al lloc més alt i al centre de
la nostra ciutat. Això ens ha de recordar una de les missions
fonamentals de l’Església humana: som aquí per fer present Jesús
enmig dels nostres conciutadans. Tenim l’obligació de fer notori
que aquest món no s’acaba en ell mateix, i que Déu ens ha parlat.
Que, fins i tot, la seva Paraula s’ha fet home en Jesucrist.
I
la peça més visíble: el campanar. Una ciutat centrada per una
fletxa que senyala cap al cel. Lluitar perquè el món, en concret
Manacor, sigui cada vegada millor. Proposar un camí perquè les
persones siguem cada vegada més dignes de la paraula humà i fill de
Déu, són dues de les missions més importants que tenim com a
comunitat cristiana. Avui en dia, tal com ens ensenya el concili
Vaticà II, ho hem de fer enmig d’una societat plural. Enmig i junt
amb altres manacorins que lluiten des de les entitats socials i
polítiques per millorar el món. Enmig i junt amb altres manacorins
que intenten ser més persones usant el camí d’altres religions.
Enmig i junt amb altres manacorins que cerquen la perfecció d’un
aspecte de la humanitat en la ciència, la literatura, el teatre,
l’esport ....
I
el darrer tret d’aquesta església que avui fa festa és que és
una obra inacabada. La nostra Església és una obra que encara és
va fent. És un bon dia per demanar a Déu que ens doni llum per
endevinar el camí per construir l’Església que ell vol i que ell
envia en missió a aquesta ciutat del llevant de Mallorca.
Sé
cert que més de dos pensen que no he parlat de la Mare de Déu. Però
és que aquesta Església, al manco aquesta ubicació, és molt més
antiga i més constant enmig nostre que l’advocació que li dóna
nom. Fins i tot va néixer primer la parròquia que la festa de la
Mare de Déu dels Dolors que avui celebram. Abans que es creàs
aquesta festa dia 15 de setembre, aquí ja hi havia la parròquia de
Santa Maria de Manacor. Més endavant, la força que agafà la
devoció al Sant Crist va marcar la Mare de Déu que l’acompanya. I
el fet d’estar devora Jesús crucificat, caracteritzà aquella
Santa Maria de Manacor com a la Mare de Déu dels Dolors.
Continuem
celebrant l’Eucaristia. Encomanem a Déu, per la intercessió de
Maria, la nostra comunitat cristiana. I sobretot demanem a la Mare de
Déu, que tal com va acompanyar el patiment del seu fill, acompanyi
en els seus dolors a tantes persones que pateixen a Manacor.
Que
així sigui.
PARRÒQUIA DELS DOLORS
"Jesús ens pot ensenyar, sobretot, un estil nou de vida"
Qui
dieu vosaltres que sóc jo? Pregunta Jesús als deixebles.
No
sé exactament com podem contestar a aquesta pregunta de Jesús els
cristians d’avui.
A
què ens pot ajudar Jesús?
A
conèixer-nos millor. Perquè el seu evangeli fa pensar i ens obliga
a plantejar-nos els interrogants més importants i decisius de la
vida.
La
seva manera de sentir i de viure l’existència.
La
seva manera de reaccionar davant del sofriment humà.
La
seva confiança indestructible en un Déu amic de la vida.- és el
millor que ha donat a la història humana.
Qui
s’apropa a Ell no se sent atret per una nova doctrina sinó
convidat a viure d’una manera diferent
-viure
més arrelat en la veritat
-viure
amb un horitzó més gran, més digne, més esperançat.
Jesús
ens pot alliberar també de formes poc sanes de viure la religió
-fanatismes
cecs i agressius
-desviacions
legalistes
-pors
i egoismes.
I
pot introduir en la nostra existència
-l’alegria
de viure
-la
mirada compassiva envers els que pateixen
-la
creativitat del que viu estimant.
Jesús
ens pot redimir d’imatges de Déu malaltisses que s’arrosseguen
des de lluny.
Ens
pot ensenyar a viure Déu com una Presència propera i amistosa, font
inesgotable de vida i de tendresa.
Deixar-se
conduir per Jesús és trobar-se amb un Déu diferent, més gran i
més humà que totes les nostres teories juntes.
Ara
bé: Per a trobar-lo a un nivell més autèntic hem de rompre amb la
nostra inèrcia, amb el nostre immobilisme
-hem
de recuperar la llibertat interior
-hem
d’estar disposats a néixer de bell nou, deixant la religió
rutinària
avorrida
repetitiva
buida
de continguts.
Jesús
pot ser el guaridor i llibertador de molts que viuen atrapats per la
indiferència
-distrets
per la vida moderna
-paralitzats
per una religió rutinària
-o
seduïts pel benestar material, però
sense
nord
sense
sud
sense
veritat
i
sense vida.
Jesús
és el nord veritable.
Jesús
és la veritat que no enganya.
Jesús
és la vida eterna.
Jesús
és la Salvació plena i eterna.
Ho
creiem nosaltres, això?
Ho
fem vida de la nostra vida?
Josep
Llunell
24º
diumenge Temps ordinari (B)
EVANGELI
Vós
sou el Messies... El Fill de l'home que ha de patir molt.
+
Lectura del sant evangeli segons sant Marc 8,27-35
Pere
reconeix Jesús com a Messies
27
Jesús, amb els seus deixebles, se'n va anar als pobles del
voltant de Cesarea de Filip, i pel camí els preguntava:
--Qui
diu la gent que sóc jo?
28Ells
li respongueren:
--Uns
diuen que ets Joan Baptista; d'altres, Elies; d'altres, algun dels
profetes.
29Llavors
els preguntà:
--I
vosaltres, qui dieu que sóc?
Pere
li respon:
--Tu
ets el Messies.
30Però
ell els prohibí severament que ho diguessin a ningú.
Jesús
anuncia la seva mort i resurrecció
31Llavors
començà a instruir-los dient:
--Cal
que el Fill de l'home pateixi molt. Els notables, els grans sacerdots
i els mestres de la Llei l'han de rebutjar, ha de ser mort, i al cap
de tres dies ha de ressuscitar.
32I
els ho deia amb tota claredat. Aleshores Pere, prenent-lo a part, es
posà a renyar-lo33Però Jesús es girà
i, davant els deixebles, renyà Pere dient-li:
--Vés-te'n
d'aquí, Satanàs! No veus les coses com Déu, sinó com els homes.
34Llavors
va cridar la gent i els seus deixebles i els digué:
--Si
algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui la
seva creu i que em segueixi.35Qui vulgui
salvar la seva vida, la perdrà, però el qui la perdi per mi i per
l'evangeli, la salvarà.
Paraula
de Déu.
PRENDRE
SERIOSAMENT A JESÚS
L'episodi
de Cesarea de Felip té un lloc central dins l'evangeli de
Marc. Després d'un temps de conviure amb ell, Jesús fa una
pregunta decisiva als deixebles: “¿Qui dieu qui som?”. En nom
de tots, Pere respons sense dubtar: “Vós sou el Messies”.
A la fi sembla que tot està clar. Jesús és el Messies enviat
per Déu, i els deixebles el segueixen per a col·laborar amb
ell.
Però
Jesús sap que no és així. Encara han d'aprendre una cosa
molt important. És bo de fer confessar Jesús amb paraules,
però encara no saben el que significa seguir-lo de prop
compartint son projecte i son destí. Marc diu que Jesús
“començà a instruir-los” dient que havia de patir molt. No
és una ensenyança més, sinó quelcom fonamental que els
deixebles hauran d'assimilar a poc a poc.
Des
del començament els parla “ben clarament”. No vol amagar
res. Han de saber que el sofriment l'acompanyarà sempre dins
la tasca d'obrir camins al regne de Déu. Acabarà condemnat pel
dirigents religiosos i morirà executat de manera violenta.
Solament quan ressusciti es veurà que Déu era amb ell.
Pere
es rebel.la davant el que sent. Sa reacció és increïble.
Agafa Jesús a part per a “increpar-lo”. Havia estat el
primer en cinfessar-lo com a Messies. Ara és el primer en
rebutjar-lo. Vol fer veure a Jesús que el que diu és absurd.
No està disposat a que segueixi el seu camí. Jesús ha de
canviar aqueixa manera de pensar.
Jesús
reacciona amb duresa insòlita. De cop veu en Pere els
trets de Satanàs, el temptador del desert que cerca decantar
les persones de la voluntat de Déu. Es gira als deixebles i
“reprèn” literalment Pere amb aqueixes paraules: “Fuig de
mi, Satanàs”: torna a posar-te al lloc de deixeble. No em
temptis. ”No penses com Déu, sinó com els homes”.
Després
crida la gent i els deixebles per a que escoltin bé les seves
paraules. Les repetirà altres vegades. Mai les han d'oblidar.
“Si algú vol venir amb mi, que es negui ell mateix,que prengui
la seva creu i m'acompanyi. Qui vulgui salvar la seva vida la
perdrà, però el qui la perdi per a mi i per l'Evangeli , la
salvarà”.
Seguir
a Jesús no és obligatori. És una decisió lliure de cada un. Però
hem d'agafarJesús en sèrio. Confessions fàcils no basten. Si el
volem seguir amb la seva tasca de fer un món més humà, més
digne i feliç, hem d'estar disposats a dues coses. Primer,
renunciar a projectes i propòsits que s'oposen al regne de Déu.
Segon, acceptar els sofriments que enjs puguin arribar per
seguir a Jesús i identificar-nos amb la seva causa.
José
Antonio Pagola
1-
A l’evangeli d’avui hem vist com Jesús s’interessa per saber
què pensa d'Ell la gent. Queda clar que els seus contemporanis el
tenen per un gran personatge.Però
Jesús vol anar a fons i fa una pregunta molt més directa als seus
deixebles. Una pregunta que avui ens fa també a cadascun dels qui
som aquí: "I vosaltres, qui dieu que sóc jo?".
Ser
cristià és, fonamentalment, creure i estar en íntima comunicació
amb una persona: amb Jesús. Qui és, per a mi, Jesús? Me l’he fet
mai, seriosament, aquesta pregunta? Per què?
Aquells
de vosaltres que us hàgiu fet aquesta pregunta altres vegades, si
mireu enrere en la vostra vida, us adonareu d’una cosa: que la
resposta que heu donat, cada cop ha estat diferent.
I
és natural que sigui així: mai no podrem donar una resposta
definitiva a aquesta pregunta. Perquè la riquesa de la persona de
Jesús és inexhaurible.
A Jesús l’anem descobrint progressivament. L’anem descobrint a mesura que ens esforcem per ser-li fidels, a mesura que fem l’esforç de comprometre la nostra vida, estimant com Ell ens ha estimat.
A Jesús l’anem descobrint progressivament. L’anem descobrint a mesura que ens esforcem per ser-li fidels, a mesura que fem l’esforç de comprometre la nostra vida, estimant com Ell ens ha estimat.
Si
seguim aquest camí de fidelitat, anirem sentint cada dia d’una
manera més clara, que Jesús és Aquell que dóna sentit a la nostra
vida. Aquell que fa que jo no camini a les fosques, ni amb el cor
encongit, ni tancat en les meves mesquineses.
Perquè Jesús és Aquell que obre nous horitzons a la meva vida fent-me descobrir que la donació generosa als altres és l’únic camí que porta joia i esperança. L’únic.
Perquè Jesús és Aquell que obre nous horitzons a la meva vida fent-me descobrir que la donació generosa als altres és l’únic camí que porta joia i esperança. L’únic.
Preguntem-nos
avui molt sincerament qui és per a mi Jesús i quina influència té
en mi. Seria molt diferent la meva vida si jo no cregués en Jesús?
Per què?
2-
L’evangeli d’avui ens diu també que Pere va donar la seva pròpia
resposta: "Vos sou el Messies". Es a dir, aquell que els
profetes anunciaven com el qui havia de venir a salvar el món.
Nosaltres
també creiem això: sabem que tenir fe és un tresor. I també sabem
que aquest do no és fruit del nostre esforç: sinó gràcia de Déu.
Per què jo tinc fe i d’altres, potser millors que jo, no en tenen?
No ho sabem, és un misteri.
Sabem valorar la importància de creure? En donem gràcies a Déu? Que ens seria de diferent la meva vida si jo no tingués fe...!
Sabem valorar la importància de creure? En donem gràcies a Déu? Que ens seria de diferent la meva vida si jo no tingués fe...!
Però
fixem-nos en una cosa. La resposta de Pere va ser exacta: "Vós
sou el Messies". És cert. Però es va equivocar del tot
respecte a la manera com Crist ens salvaria.
Pere
s’imaginava que Jesús seria un "triomfador", en sentit
humà: que les seves doctrines s’imposarien perquè tindria un gran
poder i tothom s’hauria de rendir davant d’ell.
Precisament
perquè Pere creu això, Jesús el renya d’una forma molt dura, com
potser no trobem en cap altre lloc de l’evangeli: “Fuig d’aquí
Satanàs! No penses com Déu, sinó com els homes”. I llavors fa la
gran revelació que deixa astorats als deixebles: Ell ens ve a
salvar, no pas amb poder, sinó vivint amb senzillesa, com un home
qualsevol i passant dificultats molt serioses.
Però, això sí, amb un gran esperit de fidelitat al Pare, amb una entrega generosa als altres, sense fer-se enrere en cap moment: ni davant la mateixa mort.
Certament, l’estil de Déu és molt diferent del nostre... Però qui en sap més, qui encerta, no som nosaltres, sinó Ell. En som conscients? Ho acceptem?
Però, això sí, amb un gran esperit de fidelitat al Pare, amb una entrega generosa als altres, sense fer-se enrere en cap moment: ni davant la mateixa mort.
Certament, l’estil de Déu és molt diferent del nostre... Però qui en sap més, qui encerta, no som nosaltres, sinó Ell. En som conscients? Ho acceptem?
3- Aquest estil de Jesús, de fidelitat al Pare i d’entrega generosa als altres, és el que hem de saber imitar. Això és el que Ell ens vol dir quan afirma que, si volem seguir-lo, hem de renunciar-nos a nosaltres mateixos i prendre la nostra creu.
No significa això que hàgim de buscar patir per patir. Això seria absurd. Perquè el nostre distintiu, com a creients, no és patir sinó estimar. Solament es tracta d’estimar. Però això sí, amb una estimació tan ferma que cap dificultat ens faci claudicar.
El que Jesús ens demana és que fonamentem la nostra vida en l’estimació sincera i generosa sense deixar-nos vèncer per l’egoisme.
Aquest
és el sentit del renunciar-se un mateix. És a dir, Jesús ens
demana que traguem del nostre cor tot allò que és negatiu: egoisme,
autosuficiència, desig de venjança, covardia, pessimisme, por …
Però
no pas per quedar-nos buits, sinó per poder-nos saturar més
plenament de l’amor de Déu. Per tant, no és una renúncia que
empobreixi, sinó l’elecció d’una cosa millor. És eliminar
traves per poder estimar més plenament.
I no oblidem que l’estimació és la cosa més positiva que existeix perquè és portadora de vida: en mi i en els altres.
I no oblidem que l’estimació és la cosa més positiva que existeix perquè és portadora de vida: en mi i en els altres.
Reflexionem-hi
RECONÉIXER
EN JESÚS EL CRIST
¿
Qui dieu qui som ?
L'episodi
ocupa un lloc central i decisiu en el relat de Marc. Els
deixebles duen un temps convivint amb Jesús. Ha arribat el
moment en que s'han de pronunciar amb claretat. ¿ A qui
segueixen ? ¿Que és el que descobreixen en Jesús? ¿Que captes
de sa vida, son missatge i son projecte ?
Des
de que s'han unit a ell, viuen demanant-se sobre la seva
identitat. El que més els sorprèn és l'autoritat amb la
qual parla, la força amb que guareix els malalts i l'amor amb
que ofereix el perdó de Déu als pecadors. ¿ Qui és aquest
home en el qual senten present i proper a Déu com a Amic de la
vida i del perdó ?
Entre
la gent que no ha conviscut amb ell corren rumors diferents,
però a Jesús l'interessa la posició dels seus: “I
vosaltres, ¿ Qui deieu qui som jo ?”.
No basta que entre ells hi hagi opinions diferents mès o
manco encertades. És fonamental que els que s'han compromès amb
la seva causa, reconeguin el misteri que s'amaga dins ell. Si
no és així, ¿qui mantindrà viu el seu missatge ? ¿ Què
serà del seu projecte del regne de Déu ? ¿ En que acabarà
aquell grup que tracta de posar en marxa ?
La
qüestió és també vital per als deixebles. Els afecta
radicalment. No és possible seguir Jesús de manera inconscient i
lleugera. Cal conéixer-lo amb més profunditat. Pere, recollint
les experiències que han viscut vora ell fins aleshores, respon
en nom de tots: “Tu
ets el Messies”.
La
confessió de Pere és limitada. Els deixebles no coneixen encara la
cruxificció de Jesús en mans dels seus enemics. Ni tan sols
sospiten que serà ressuscitat pel Pare com a Fill estimat. No
coneixen experiències que els permetin captar tot el que s'amaga
en Jesús. Només seguint-lo de prop, ho descobriran amb fe
creixent.
Per
als cristians és vital reconéixer i confessar cada cop amb més
profunditat el misteri de Jesús el Crist. Si ignora a Crist,
l'Església viu ignorant-se a ella mateixa. Si no el coneix, no
pot conéixer el més essencial i decisiu de sa tasca i missió.
Però, per a conéixer i confessar a Jesucrist, no és suficient
omplir la boca amb títols cristològics admirables. Cal seguir-lo
de prop i col·laborar amb ell dia rera dia. Aquesta és la
principal tasca que cal promoure dins els grups i comunitats
cristianes.
¿
QUI ÉS PER A NOSALTRES ?
¿Qui
deis qui som ?
Segons
el relat evangèlic, Jesús feu la pregunta als seus deixebles
mentre recorrien els llogarets de Cesarea de Felip, però, després
de vint segles, ens segueix interpel·lant a tots els que
ens diem cristians: “I
vosaltres, ¿qui dieu que som?”.
En
realitat, ¿ qui és Jesús per a nosaltres ? La seva persona ens
arriba a través de molts segles d'imatges, fòrmules, dogmes,
explicacions teològiques i interpretacions culturals que desvelen i,
a voltes, velen també el seu misteri.
Per
a respondre a la pregunta de Jesús podem acudir al que han dit els
Concilis, escoltar el Magisteri de l'Església, llegir les reflexions
dels teòlegs o repetir coses que hem sentit d'altres, però, ¿
no s'ens demana una resposta més personal i compromesa ?
De
seguida afirmem que “Jesús és Déu”, però, després,
no sabem què fer amb la “divinitat”. ¿Estimem a Jesús
sobre totes les coses o està nostre cor ocupat per altres
déus en els quals cerquem seguretat, benestar o prestigi ? ¿Per a
que serveix confessar la “divinitat” de Jesús si, després no
significa gran cosa en les nostres vides ?
Diem
també que “Jesús
és el Senyor”, però,
¿és ell qui dirigeix la nostra vida? Dobleguem el genoll davant
el sagrari, però ¿li donem qualque vegada el nostre esser ?
¿De què serveix dir-li tantes vegades “Senyor, Senyor”, si
no ens preocupa fer la seva voluntat?
Confessem
que “Jesús
és le Crist”, és
a dir, el Messies enviat per Déu per a salvar l'esser humà,
però ¿ què fem per a construir un món més humà seguint les
seves petjades? Ens diem “cristians”
o “messianistes”, però,
¿què fem per a sembrar llibertat, dignitat i esperança per als
últims de la Terra?
Proclamem
que “Jesús
és la Paraula de Déu encarnada”, és
a dir, Déu que ens parla en els gests, paraules i la vida
sencera de Jesús. Si és així, ¿ per què dediquem poc temps a
llegir, meditar i practicar l'Evangeli? ¿Per què escoltem tants
missatges, consignes i magisteris abans que la paraula senzilla
i inconfundible de Jesús ?
¿Qui
dieu que som ?
“¿Qui
dieu que som? No sé exactament com podem contestar a
n'aquesta pregunta de Jesús els cristians d'avui, però, tal
volta, podem intuir un poc el que pot ser per a nosaltres en aquests
moments, si assolim trobar-nos amb ell amb més profunditat i
veritat.
Jesús
ens pot ajudar a coneixer-nos millor. El seu evangeli fa
pensar i obliga a plantejar-nos les preguntes més importants i
decisives de la vida. La seva manera de sentir i viure
l'existència, el seu mode de reaccionar davant el sofriment
humà, la seva confiança indestructible en un Déu amic de la
vida és el millor que ha donat la història humana.
Jesús
ens pot ensenyar, sobretot, un nou estil de vida. Qui s'apropa a
ell no es sent atret per una nova doctrina sinó convidat a
viure de manera diferent, més arrelada en la veritat i amb un
horitzó més gran, més digne i més esperançat.
Jesús
ens pot alliberar de formes poc sanes de viure la religió:
fanatismes cecs, desviacions legalistes, pors egoistes. Pot
introduir dins les nostres vides quelcom tan important com
l'alegria de viure, la mirada compassiva cap a les persones, la
creativitat del qui viu estimant.
Jesús
ens pot redimir d'imatges malaltisses de Déu que rosseguem sense
mesurar els efectes nocius que tenen en nosaltres. Ens pot
ensenyar a viure a Déu com a persona propera i amistosa, font
inagotable de vida i tendresa. Deixar-se menar per Jesús és
trobar-se amb un Déu diferent, més gran i més humà que les
teories.
Per
a trobar-nos amb Jesús a nivell autèntic cal però que gosem
sortir de la inèrcia i de l'immobilisme, retrobar la llibertat
interior, estar disposats a “néixer de nou” i deixar
l'observança tranquil·la i avorrida d'una religió.
Sé
que Jesús pot ser el guaridor i alliberador de moltes
persones que viuen agafades per la indiferència, distretes per
la vida moderna, paralitzades per una religió rutinària o
seduïdes pel benestar material, però sense camí, sense veritat
i sense vida.
José
Antonio Pagola
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada