dijous, 18 de març del 2021

JESÚS ATREU

 



ATRETS PEL CRUCIFICAT

Atrauré tothom cap a mi.

Un grup de «grecs», probablement pagans, s'acosten als deixebles amb una petició admirable: «Volem veure a Jesús». Quan se li comuniquen, Jesús respon amb un discurs vibrant en el qual resumeix el sentit profund de la seva vida. Ha arribat l'hora.

Tots, jueus i grecs, podran captar aviat el misteri que se tanca en sa vida i mort:«Quan sigui elevat sobre la terra, atrauré a tots cap a mí».

Quan Jesús sigui alçat a una creu i aparegui crucificat sobre el Gólgota, tots podran conèixer l'amor insondable de Déu, se n'adonaran de que Déu és amor i sols amor per a tot ésser humà. Se sentiran atrets pel Crucificat. Descobriran en ell la manifestació suprema del Misteri de Déu.

Per això se necessita més que haver sentit parlar de la doctrina de la redempció. Més que assistir a algun acte religiós de la Setmana Santa. Centrar nostra mirada interior en Jesús i deixar-se commoure per ell, en descobrir en la crucifixió el gest final d'una vida entregada dia a dia per un món més humà per a tots. Un món que trobi la seva salvació en Déu.

Però, probablement a Jesús comencem a conèixer-lo de veres quan, atrets per l'entrega total al Pare i la passió per una vida més feliç per a tots els seus fills, escoltem encara que dèbilment la seva crida: «Si algú es vol fer servidor meu, que em segueixi, i s'estarà on jo m'estic ».

Tot arrenca d'un desig de «servir» a Jesús, de col·laborar en la seva tasca, de viure pel seu projecte, de seguir les seves passes per a manifestar, de moltes maneres i amb gestos sempre pobres, com ens estima Déu a tots. Llavors comencem a convertir-nos en els seguidors.

Això significa compartir sa vida i son destí: «on estic jo, allà estarà el meu servidor». Això és ser cristià: estar on estava Jesús, ocupar-nos del que s'ocupava ell, tenir les metes que ell tenía, estar en la creu com va estar ell, estar un dia a la dreta del Pare on està ell.

¿Com seria una Església «atreta» pel Crucificat, impulsada pel desig de «servir-lo» sols a ell i ocupada en les coses en que s'ocupava ell? ¿Com seria una Església que atragués a la gent cap a Jesús?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada