divendres, 10 de setembre del 2021

QUI ÉS JESÚS PER LA GENT

 


¿QUÈ DIU LA GENT?

¿Qui diu la gent que sóc jo ?

Acostumats des de nins a la seva figura, són molts els cristians que no sospiten el ressò que la persona de Jesús ha trobat al llarg dels segles en el cor dels homes. A voltes es pensa que aquest Jesús del qual només han sentit parlar a la Església, ni tan sols pot interessar fora de ella. Fa vint segles, Jesús lllançà una pregunta provocadora: « ¿Qui diu la gent que sóc jo ?» Pensadors, poetes i científics de tota mena han respost a la qüestió de formes diferents. Interès té conèixer alguns testimonis.

La filòsofa francesa, Simone Weil, expressa així sa convicció: «Abans de ser Crist, és la veritat. Si ens desviem de Ell per anar vers la veritat, no caminarem gaire tros sense caure dins els seus braços ». Mahatma Gandhi va viure impactat per les Benaurances de Jesús: «El missatge de Jesús, tal com jo l'entenc, està contingut en el sermó de la muntanya. El esperit d'aquest sermó exerceix sobre mi quasi la mateixa fascinació que la Bhagavadgita. Aquest sermó és l'origen del meu afecte per Jesús.»

El científic Albert Einstein valorava així el missatge judeo-cristià: «Si se separen del judaïsme els profetes i del cristianisme, tal com l'ensenyà Jesucrist, totes les addicions posteriors, en especial les del clergat, ens quedaríem una doctrina capaç de curar a la humanitat de tots els seus mals.»

A. Gide ha passat a la història de la literatura com prototip del renegat que rebutja el se baptisme cristià. Tanmateix, en els seus escrits es poden trobar oracions com aquesta: «Jo torno a tu, Senyor Jesús, com al Déu del qual tu ets ets forma viva. Estic cansat de mentir al meu cor. Per tot et trobo quan creia fugir de tu...Sé que no existeix ningu més que tu, capaç d'apagar mon cor exigent»

Per Hegel, «Jesucrist ha estat la pollegera de la història». F Mauriac confessa: «Si no hagués conegut a Crist, Dios hagués estat per a mi una paraula inútil.» Altres, com el poeta argentí agnòstic, J. L. Borges, el cerquen: «No el veig i seguiré cercant fins el darrer dia del meu pas per la terra.»

En el filòsof Soren Kierkegaard podem llegir aquesta preciosa oració: «Senyor Jesús, tú no vas venir per ésser servit, ni tampoc per a ser admirat o, simplement adorat. Tu has desitjat, simplement imitadors. Per això. Desperta'ns, si estem adormits en aquest engany de voler admirar—te o adorar-te, en lloc d'imitar-te i semblar-nos a tu »


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada