dijous, 2 de juliol del 2020

DIUMENGE CATORZÈ DURANT L'ANY XIV


14º domingo Tiempo ordinario (A)

EVANGELI
Soc benèvol i humil de cor.
Lectura del sant evangeli segons sant Mateu 11, 25-30
    Pregària de Jesús
(Lc 10,21-22)
25 En aquell temps, Jesús digué:
--T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos. 26 Sí, Pare, així t'ha plagut de fer-ho.
27 »El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Ningú no coneix el Fill, fora del Pare, i ningú no coneix el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar.
28 »Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar. 29 Accepteu el meu jou i feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs, 30 perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega, lleugera.
Paraula de Déu.



TRES CRIDES DE JESÚS
L' Evangeli de Mateu ha recollit tres cridades de Jesús que hem d'escoltar amb atenció els seus seguidors, ja que poden transformar el clima de desànim, cansament i tedi que a voltes se respira en alguns sectors de nostres comunitats.
Veniu a mi els que esteu cansats i afeixugats. Jo us faré reposar”. És la primera crida. Està dirigida a tots els que viuen la religió com una càrrega pesada. No són pocs els cristians que viuen afeixugats per sa consciència. No són grans pecadors. Senzillament, han estat educats per tenir sempre present son pecat i no coneixen l'alegria del perdó continu de Déu. Si se troben amb Jesús, reposaran.
Hi ha també cristians cansats de viure sa religió com una tradició gastada. Si se troben amb Jesús, aprendran a viure a gust amb Déu. Descobriran una alegria interior que avui no coneixen. Seguiran a Jesús, no per obligació sinó per atracció.
Accepteu el meu jou perquè és suau i la meva càrrega lleugera”.
És la segona crida. Jesús no aclapara a ningú. Per contra, allibera el millor que hi ha en nosaltres i proposa viure i fer la vida més humana, digna i sana. No és fàcil trobar un mode més apassionant de viure.   
Jesús allibera de pors i pressions, no n'en introdueix; fa créixer nostra llibertat, no nostres servituds; desvetlla en nosaltres la confiança, mai la tristesa; ens atreu cap a l'amor, no cap a lleis i preceptes.

Apreneu de mi que som benèvol i humil de cor i reposareu”.
És la tercera crida. Cal aprendre de Jesús a viure com ell. Jesús no complica nostra vida. La fa més clara i senzilla, més humil i sana. Ofereix descans. No proposa mai als seus seguidors el que ell no ha viscut. Ens convida a seguir-lo pel camí que ell ha recorregut. Per això pot entendre nostres dificultats i nostres esforços, pot perdonar nostres  errors, i animar sempre a aixecar-nos.
Hem de centrar nostres esforços en promoure un contacte més vital amb Jesús en tants homes i dones necessitats d'ànim, descans i pau. Me fa pena veure que és el mode d'entendre i de viure la religió el que porta a molts a no conèixer l'experiència de confiar en Jesús. Penso en tantes persones que, dins i fora de l' Església, viuen “perduts”, sense saber a quina porta tocar. Jesús podria ser per a ells la gran notícia.



EL POBLE SENZILL
Jesús no va tenir problemes amb la gent senzilla. El poble sintonitzava amb ell. Aquella gent humil que vivia i treballava la terra per a tirar endavant una família, acollien amb goig el seu missatge d'un Déu Pare, preocupat de tots els seus fills, sobre tot, dels més oblidats.
Els més desvalguts cercaven sa benedicció: vora Jesús sentien a Déu més a prop. Molts malalts, contagiats per llur fe en un Déu bo, confiaven en el Pare del cel. Les dones intuïen que Déu ha d'estimar els seus fills i filles, com deia Jesús, amb entranyes de mare.
El poble sentia que Jesús, amb sa manera de parlar de Déu, amb sa manera de ser i amb sa manera de reaccionar davant els més pobres i necessitats, anunciava el Déu que ells necessitaven.
L'actitud dels “entesos” era diferent. El que al poble senzill omple d'alegria a ells els indigna. Els mestres de la llei no poden entendre que Jesús se preocupi tant del sofriment i tan poc del dissabte. Els dirigents religiosos de Jerusalem recelen: el Déu Pare del que parla Jesús no és una Bona Nova, sinó un perill per a la seva religió.
Per a Jesús, aquesta reacció tan diferent davant son missatge no és una cosa casual. Al Pare li sembla el millor. Per això li dóna gràcies davant de tots: «Us enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has amagat aquestes coses als savis i entesos i les has revelat als senzills. Sí, Pare, així us ha plagut a vós».
Avui també el poble senzill capta millor que ningú l' Evangeli. No tenen problemes per a sintonitzar amb Jesús. A ells se'ls revela el Pare millor que als “entesos” en religió. Quan senten parlar de Jesús, confien en ell de manera quasi espontània.
Tot l'important se pensa i se decideix en la Església, sense el poble senzill i lluny d'ell. Tanmateix, difícilment, se podrà fer res nou i bo per al cristianisme del futur sense comptar amb ell. És el poble senzill el que ens menarà a una Església més evangèlica, no teòlegs ni dirigents religiosos.
Cal redescobrir el potencial evangèlic que té el poble creient. Molts cristians senzills intueixen, desitgen i demanen viure l'adhesió a Crist de manera més evangèlica, dins una Església renovada per l' Esperit de Jesús. Reclamen més evangeli i menys doctrina. Demanen l'essencial.



TRES CRIDADES DE JESÚS
Veniu a mi.
Un dia Jesús sorprèn a tots donant gràcies a Déu per l'èxit amb la gent senzilla de Galilea i pel fracàs entre els mestres de la llei, escribes i sacerdots. «Us enalteixo, Pare... perquè has amagat aquestes coses als savis i entesos i les has revelat a la gent senzilla». A Jesús se'l veu  content. «Sí, Pare, així t'ha plagut». Aquesta és la manera de Déu.
La gent senzilla i ignorant, els que no tenen accés a grans coneixements, els que no compten en la religió del temple, s'obrin a Déu cor net. Estan disposts a deixar-se ensenyar per Jesús. El Pare els revela son amor a través d'ell. Entenen a Jesús com ningú.
Tanmateix, els «savis i entesos» no entenen res. Tenen sa pròpia visió docta de Déu i de la religió. Creuen saber-ho tot. No aprenen res nou de Jesús. Sa visió tancada i son cor endurit els impedeix obrir-se a la revelació del Pare a través de son Fill .
Jesús acaba sa oració, però pensa en la «gent senzilla». Viuen oprimits pels poderosos de Séforis i Tiberíades, i no troben consol en la religió del temple. Sa vida és dura, i la doctrina que ofereixen els «entesos» la fan encara més dura i difícil. Jesús els fa tres cridades.
«Veniu a mi tots els que esteu cansats i afeixugats». És la primera crida. Està dirigida a tots els que senten la religió com una càrrega, els que viuen atabalats per doctrines que els impedeixen captar la alegria de la salvació. Si se troben vitalment amb Jesús, experimentaran un alleujament immediat: «Jo us faré reposar».
«Accepteu el meu jou.. perquè és suau i la meva càrrega lleugera». És la segona crida. Cal canviar de jou. Abandonar el dels «savis i entesos» ja que no és suau, i carregar amb el de Jesús, que fa la vida més lleugera. No perquè Jesús exigeixi manco. Exigeix més, però d'una altra manera. Exigeix l'essencial: l'amor que allibera del que fa mal a les persones.
«Feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor». És la tercera crida. Cal aprendre a complir la llei i viure la religió amb son esperit. Jesús no «complica» la vida, la fa més simple i humil. No oprimeix, allibera per a viure de manera més digna i humana. És un «descans» trobar-se amb ell.



APRENDRE DELS SENZILLS
Les has revelat a la gent senzilla.
Jesús no tingué problemes amb la gent senzilla del poble. Sabia que l'entenien. El que li preocupava era si qualque dia captarien el seu missatge els líders religiosos, els especialistes de la llei, els grans mestres d'Israel. Cada dia era més evident: el que al poble senzill donava alegria, a ells els deixava indiferents.
Aquells camperols que vivien defensant-se de la fam i dels grans terratinents l'entenien bé: Déu els volia veure felices, sense fam ni opressors. Els malalts se fiaven d'ell i, animats per sa fe, tornaven creure en el Déu de la vida. Les dones que gosaven sortir de casa per a escoltar-lo, intuïen que Déu tenia que estimar com deia Jesús: amb entranyes de mare. La gent senzilla del poble sintonitzava amb ell. El Déu que els anunciava era el que anhelaven i necessitaven.
L'actitud dels «entesos» era diferent. Caifas i els sacerdots de Jerusalem el veien un perill. Els mestres de la llei no entenien que se preocupés tant del sofriment de la gent i s'oblidés de les exigències de la religió. Per això, entre els seguidors més pròxims de Jesús no hi ha mai sacerdots, escribes o mestres de la llei.
Un dia, Jesús descobrí a tots el que sentia en son cor. Ple d'alegria, resà així a Déu: «T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has amagat aquestes coses a savis i entesos i les has revelat a la gent senzilla».
Sempre passa igual. La mirada de la gent senzilla és més neta. No hi ha en son cor interessos torts. Van a l'essencial. Saben el que és sofrir, sentir-se malament i viure sense seguretat. Són els primers que entenen l' Evangeli.
Aquesta gent senzilla és el millor que tenim en la Església. D'ells tenim que aprendre bisbes, teòlegs, moralistes i entesos en religió. A ells els descobreix Déu el que a nosaltres se'ns escapa. Els eclesiàstics tenim el risc de racionalitzar, teoritzar i «complicar» massa la fe.


NO BASTA
Jo us faré reposar...
Hi ha cansaments típics en la societat actual que no se curen amb les vacacions. No desapareixen pel fet de descansar uns dies. La raó és senzilla. Les vacacions poden ajudar a refer-nos un poc, però no poden donar-nos el descans interior, la pau del cor i la tranquil·litat d'esperit que necessitem.
Hi ha un primer cansament que prové d'un activisme atabalador. No respectem els ritmes naturals de la vida. Cada vegada fem més coses en manco temps. D'un dia en volem treure'n dos. Vivim accelerats, en desgast permanent, desfent-nos cada dia un poc més. Ja vindran les vacacions per a «carregar piles».
És un error. Les vacacions no serveixen per a resoldre aqueix cansament. No basta «desconnectar» de tot. En tornar de vacacions tot seguirà igual. El que necessitem és no accelerar més nostra vida, imposar-nos un ritme més humà, deixar de fer algunes coses, viure més a poc i de manera més descansada.
Hi ha un altre cansament que neix de la saturació. Vivim un excés d'activitats, relacions, cites, encontres, dinars. A banda, el contestador automàtic, el mòbil, l'ordinador, el correu electrònic faciliten nostre treball, però introdueixen en nostra vida una saturació. Estem per tot, sempre localitzables, sempre «connectats». A les vacacions ens perdrem....
És un error. Necessitem aprendre a «ordenar» nostra vida: elegir l'important, relativitzar l'accidental, dedicar més temps al que dóna pau.
Hi ha també un cansament difús, difícil de precisar. Vivim cansats de nosaltres mateixos, farts de nostra mediocritat, sense trobar el que des del fons anhela nostre cor. ¿Com curaran unes vacacions? No és superflu escoltar les paraules de Jesús: «Veniu aquí els que esteu cansats i afeixugats i jo us faré reposar». Hi ha una pau i un descans que sols se poden encontrar en el misteri de Déu acollit en Jesús.



L' ART DE DESCANSAR
Veniu a mi tots els que esteu cansats.
Molts vivim sotmesos a un ritme dur de feina que ens desgasta durant mesos. Per això, en arribar aquesta època d'estiu, cerquem tots, un temps de descans que ens ajudi a alliberar-nos de la tensió, l'angoixa, el desgast i la fatiga que acumulem durant l'any.
Però, ¿què és descansar? ¿És suficient recobrar nostres forces físiques, prendre el sol hores i més hores vora mar? ¿Basta oblidar nostres problemes i conflictes, i ficar-nos en soroll de festes? En tornar de les vacacions, molts sentiran en son interior la sensació d'haver-les perdut. També en vacacions podem caure en la tirania de l'agitació, el renou, la superficialitat i el neguit del fruir fàcil i esgotador. No tots saben descansar. I tal volta, l'home modern necessita iniciar-se en l'art del vertader descans.

Necessitem retrobar-nos més amb nosaltres mateixos i buscar el silenci, la calma i serenitat que ens manquen durant l'any, per a escoltar el millor que hi ha dins nosaltres i al nostre entorn.
Necessitem recordar que una vida intensa no és una vida agitada. Volem tenir-ho tot, acaparar-ho i fruir-ho tot. I ens envoltem de mil coses superflus i inútils que ofeguen nostra llibertat i espontaneïtat.
Necessitem redescobrir la natura, contemplar la vida que brolla vora nostra, aturar-nos davant les coses petites i la gent senzilla. Experimentar que la felicitat poc té a veure amb la riquesa, els èxits i el plaer fàcil.
Necessitem recordar que el sentit últim de la vida no s'esgota en l'esforç, el treball i la lluita. Per contra, se'ns revela amb més claredat en la festa, el goig compartit, l'amistat i la convivència fraterna.
Però necessitem arrelar nostra vida en aquest Déu «amic de la vida», font del vertader descans. ¿Pot descansar el cor sense trobar-se amb Déu? Escoltem amb fe les paraules de Jesús: «Veniu a mi tots els que esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar.»



GENT SENZILLA
Ho has revelat a gent senzilla.
Fa anys en L’École Biblique de Jerusalem. Un mestre d'exegesis ens iniciava en el difícil art de desentranyar l'evangeli de Mateu. Tot semblava poc per a captar el sentit últim del text: crítica textual, anàlisis literari, estructura del passatge. Aquests versets en els quals Jesús exclama: « T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos.» (Mt 11, 25). El professor féu un silenci llarg. Després, ens digué: «No oblideu mai aquestes paraules. Tota la resta es pot oblidar.» La millor lliçó d'exegesis que he rebut.
Després, he pogut veure que és així. Sempre que he tingut la impressió d'estar vora una persona pròxima a Déu, ha estat qualcú de cor senzill. A voltes, una persona sense grans coneixements, altres qualcú de notable cultura, però sempre un home o dona d'ànima humil i neta.
He comprovat que no basta parlar de Déu per a que se desvetlli la fe. Per a molta gent, certs conceptes religiosos estan gastats, i encara que es vulgui treure tot el vigor i sabor que de l'origen, Déu segueix com a «fossilitzat» en llurs consciències. Al mateix temps, m'he trobat persones senzilles que no necessiten grans idees ni raonaments. Intueixen que Déu és «un Déu ocult», i de son cor neix espontània una invocació: «Senyor, mostreu-me vostre rostre.»
M'he trobat també amb persones que se mouen sempre en el cercle de la utilitat. Algunes abandonen a Déu perquè els resulta inútil; altres el retenen i donen culte perquè els serveix. Tanmateix, he pogut conèixer a persones senzilles que viuen donant gràcies a Déu. Gaudeixen de bo de la vida, suporten amb paciència els mals, saben viure i fer viure. De son cor sempre brota la lloança al Creador. Sa vida és un encert.
He exposat moltes vegades temes religiosos i he parlat de Déu davant gents molt diverses. En ocasions m'he trobat amb persones que plantejaven preguntes i més preguntes sobre tota classe de qüestions teològiques sense mostrar interès per trobar-se amb Déu. He vist també gent senzilla els ulls dels quals brillaven de forma especial quan llegia texts com aquest del profeta Isaïes: «Jo soc el Senyor, el teu Déu... Ets tan preciós per a mi, tan valuós i estimat, que donaria altres homes en comptes teu, altres pobles, a canvi de la teva vida.... No tinguis por, que jo soc amb tu ¡» (Is 43, 4); o pronunciava el salm 103: «Com un pare s'apiada dels seus fills, el Senyor s'apiada dels fidels, perquè sap de quin fang ens va formar i es recorda que som pols» (Salm 103, 13-14). Sí, Déu se revela a gent senzilla.







ESTIU
Veniu a mi tots els que esteu cansats.
Som a l'estiu. Tots ens disposem a buscar, de qualque manera, aqueix descans que ens reposi de les tensions i desgasts que hem acumulat durant l'any. Tanmateix, no totes les persones saben descansar. N'hi ha que acaben les vacacions amb l'ànim crispat i el cos malparat. Descansar és un art que cal aprendre.
Hem de valorar el descans i l'oci. Configurats per «la societat del rendiment», podem pensar que la vida perd tot el seu sentit si en deixa de ser rentable. Hi ha persones que sempre han de fer qualque cosa útil. Sols «descansen» per a tornar a treballar, ja que el treball és l'únic important en les seves vides. Per això, inclús en vacacions, han de fer el que fan la resta de l'any.
Tanmateix, les vacacions són per a viure-les i gaudir-les i no sols com un merescut descans, sinó com obertura a nous valors de recreació de nostra vida.
El descans viscut plenament ens permet recobrar la pau i harmonia interior. Ser més amos de nosaltres mateixos, alliberar-nos de preocupacions i presses que ofeguen nostre ser. Experimentar aquest «puro vivir» del que parla P Laín Entralgo, en el qual «el cuidado ha sido enteramente sustituído por el gozo».
Aqueix descans alliberador ens fa més receptius i contemplatius. En l'oci ens coneixem a nosaltres mateixos d'una altra manera. Podem escoltar millor el que hi ha dins nosaltres; prendre consciència més viva del que som i del que la vida ens demana; posar les bases per a una vida més equilibrada i digna.
L'oci ajuda també a entrar en comunió més profunda amb les coses i amb la natura, substituir el punt de vista de la utilitat pel gaudi. Quan s'oblida la pressa, es frueix del silenci, se perd per camins, contempla la posta del sol o se recrea en les aigües de la mar, experimenta la vida com un regalo preciós que mai sabrem agrair suficientment.
No és difícil aleshores percebre la presència misteriosa d'aquest Déu l'amor del qual, atent i sol·lícit vetlla per aquesta creació i per aquesta humanitat que sols cerca descans i vida eterna. S'entenen les paraules de Jesús: «Veniu a mi tots els que esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar.»





LA «BERAKAH
"ברכה"
Us enalteixo, Pare...
Entre les oracions de Jesús recollides per la tradició una de les més belles és aquest crit espontani de goig, admiració i agraïment que surt dels seus llavis: «T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos».
Els exegetes descobreixen en aquestes paraules de Jesús una «berakah» o «benedicció a Jahvé», que és la oració més típica de la espiritualitat jueva."ברכה אֲדוֹנִי
En la forma més senzilla, la «berakah» és un crit d'admiració, «¡Beneït sigui el Senyor” (Baruk Yahveh ברוך האדו ברוק האדו ) al qual segueix una exposició del motiu que provoca l'acció de gràcies.
Per al creiente israelita, tot pot ser motiu de «berakah», de lloança i acció de gràcies: al matí i al capvespre, la calor benefactora del sol i les pluges de primavera, el naixement del fill i la mort serena de l'ancià, el regal de la vida i el fruir la litúrgia del temple.
Aquestes «berakah» que acompanyen la vida quotidiana del jueu, des de que se desvetlla fins que es colga, creen tot un estil de vida on l'acció de gràcies i la lloança ocupen un lloc central.
Tal volta, una desgràcia del cristianisme sigui haver perdut el talant i l'actitud religiosa que entranya la «berakah» jueva. De fet, la religió de bastants cristians s'alimenta més de la por que de l'admiració i la lloança.
Quan Déu és percebut com un ser amenaçador i temible davant el qual el millor és protegir-se, la por a aqueix Déu provoca una religió en la qual el més important és mantenir-se purs, no transgredir els seus manaments, expiar nostres pecats i assegurar-nos així la salvació.
Quan, per contra, Déu és captat com amor infinit i misteri fascinant, l'admiració davant aquest Déu suscita una vivència religiosa en la qual predominen la lloança, l'acció de gràcies i el reconeixement gojós.
La pregària eucarística, nascuda de la «berakah» Jueva, està fonamentada en l'admiració, la lloança i l'acció de gràcies. No se parla de recompenses ni de càstigs. El llenguatge no és la utilitat o el pragmatisme. Se'ns convida a aixecar el cor i donar gràcies a Déu.
Per això, X. Basurko, en un capítol de «Compartir el pan. De la misa a la eucaristía», veu en la pregària eucarística «una escola per a l'aprenentatge existencial de la gratuïtat». Celebrar la eucaristia és aprendre a desvetllar en nosaltres l'admiració, el goig i la lloança pel regal immens de la vida.



TROBAREU DESCANS
Veniu a mi tots els que esteu cansats.
És una cosa molt generalitzada pensar que “l' interior» no aporta res i se'n pot prescindir sense cap problema. I quan un error és acceptat de manera indiscutible en la societat no és fàcil descobrir-ho. Tanmateix, basta obrir els ulls i observar la vida de moltes persones pera veure que estem enganyats.
Quants homes i dones funcionen com a joguines que se mouen impulsats per una corda o unes piles. No se n'adonen de que, en perdre sa interioritat, sa vida s'ha mecanitzat i empobrit.
Són persones dirigides des de fora. En viure sense ànima, sa existència s'ha reduït poc a poc a moviment, agitació, reaccions que responen a estímuls externs.
Viuen de fórmules i consignes. Juguen a renovar-se però, secretament, se senten velles i avorrides. Tal volta, la única aspiració avui és aguantar i sobreviure.
Quin espectacle tan penós el que ofereix la vida de tantes persones reduïda a pur reflex, una espècie de tic nerviós repetit un cop i un altre, quasi mecànicament. Fan i tornen a fer el mateix sense contingut personal, sense calor, sense profunditat ni creativitat.
Desposseïts d'ells mateixos, parlen, riuen i gaudeixen aparentment com una persona de veres, però estan desconnectats de la font interior de la vida i no coneixen l'alegria i la pau del que viu des de les arrels del ser.
Per a sentir-se vius, necessiten fer coses útils i fruir d'estímuls cada cop més excitants, encara que quelcom els diu que sa vida s'embota i deteriora quasi sense remei. Se diria que se senten cansats de tot.
Quan una persona viu aquest procés no interior, no basta per a recuperar la vida, «agafar-se unes bones vacacions” i «carregar les piles».
Se necessita aprendre a viure d'una altra manera. Aturar-se i prendre-se un temps per a encontrar-se amb un mateix. Recuperar la unitat espiritual. Baixar amb pau al centre mateix de nostra vida. Obrir-se amb confiança a Déu. No tenir por a trobar-nos a soles amb Ell.
Hi ha un descans i una pau que molts no poden sospitar. Reservada a gent senzilla. Homes i dones que saben escoltar les paraules de Jesús: «Veniu a mi tots els que esteu cansats i afeixugats i jo us faré  reposar”.


TROBAR DESCANS
Veniu a mi tots els que esteu cansats...
Som quelcom més important que nostre treball, ofici, càrrec o professió. Som éssers humans fets per a viure, estimar, riure, ser.
Per això, en contra del que molts puguin pensar, «descansar» no és tan fàcil. Perquè no és divertir-se tirant-se al consum, ni «fer vacacions» per a presumir o alimentar la pròpia vanitat.
Descansar és reconciliar-se amb la vida. Gaudir de manera senzilla, cordial i entranyable del regal de l'existència. Fer la pau en nostre cor. Netejar nostra ànima. Retrobar-nos amb el millor de nosaltres.
Per això, no hi ha que recórrer llargues distàncies per a trobar descans. Basta recórrer la que ens dur a trobar la pau en nostre cor. Si aquí no la trobem, inútil cercar-la en cap altra part del món.
Necessitem sortir a l'aire lliure i encontrar-nos amb la natura. Però també sortir de nostres egoismes i mesquineses, i obrir-nos a la vida i a les persones.
Descansar és descobrir que un està viu, que pot mirar amb ulls més nets i desinteressats al altres, que és capaç de enamorar-se de les coses senzilles i bones, que pot prendre un temps per a ser feliç.
Però només descansem quan alliberem nostre cor d'angoixes egoistes i de mil complicacions insensates que ens creem sense cap necessitat.
No basta salvar-nos de l'asfixia que el nerviosisme, el renou, l'agitació o el treball produeixen. No se pot descansar quan l' insatisfacció, la tristesa, la por, el remordiment o la culpabilitat ens tenallen.
¿ Com transformar tot això en pau? ¿ Com deixar-nos il·luminar en el més pregon de nostre ser? ¿Com acollir l'energia de la vida?
Els creients sabem que un Déu acollit en nostra vida, com amic estimat i pròxim, és camí de pacificació, il·luminació, unificació de nostre ser, perdó i alliberació de nostres contradiccions, errors pecats.
Obrir-nos a Déu és encontrar descans vertader. Tant de bo escoltem les paraules fe Jesús: «Veniu a mi tots els que esteu cansats...»





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada