dijous, 31 de desembre del 2020

ORACIÓ DE CAP D'ANY

 




ORACIÓ PER A CAP D' ANY

Maria guardava tot això en el seu cor i ho meditava.

Senyor, abans d'entrar en el “bullici” i l'atordiment de Cap d'Any, vull trobar-me amb tu a poc a poc i amb calma.

Poques són les vegades que ho faig. Tu saps que ja no encerto a resar. He oblidat aquelles oracions que m'ensenyaren de nin i no he après a parlar amb tu d'altra manera més viva i concreta.

Senyor, en realitat, ja no sé molt bé si crec en Tu. Han passat tantes coses aquests anys. Ha canviat tant la vida i he envellit tant per dedins. Jo voldria sentir-te més viu i més proper. M'ajudaria a creure. Però me resulta tot tan difícil.

I tanmateix, Senyor, jo te necessito. A voltes me sento molt malament dintre meu. Passen els anys i sento el desgast de la vida. A fora tot sembla funcionar bé: la feina, la família, els fills. Qualsevol em tendria enveja. Però jo no em sento bé.

Ha passat un any més. Començarem un any nou, però jo sé que tot seguirà igual. Els mateixos problemes, les mateixes preocupacions, les mateixes feines. I així, ¿fins quan?

Quant desitjaria poder renovar ma vida des de dins. Trobar en mi una alegria nova, una força diferent per a viure cada dia. Canviar, ser millor amb jo mateix i amb tots.

Però a la meva edat no es poden esperar grans canvis. Estic ja massa avesat a un estil de vida. Ni jo mateix crec massa en la meva transformació.

Per altra banda, Tu saps com em deixo arrossegar per l'agitació de cada dia. Tal volta per això no me trobo quasi mai amb tu. Tu estàs dins mi i jo camino quasi sempre fora de mí. Tu estàs amb mi i jo camino perdut en mil coses.

Si al manco et sentís com el meu millor Amic. A voltes penso que això ho canviaria tot. Quina alegria si jo no et tingués aqueix temor que no sé d'on brolla però que m'allunyo de Tu.

Senyor, grava en mon cor que Tu per mi sols pots sentir amor i tendresa. Recorda'm des dintre que Tu m'acceptes tal com som, amb la mediocritat i mon pecat, i que m'estimes fins i tot encara que no canvïi.

Senyor, em passa la vida i, a voltes, penso que el meu gran pecat és no acabar de creure en Tu i ton amor. Per això, et demano coses. Només que despertis ma fe el suficient per a creure que Tu estàs sempre a prop i m'acompanyes.

Que al llarg d'aquest any nou no m'allunyi molt de Tu Que sàpiga trobar-te en els meus patiments i les meves alegries. Aleshores tal volta canviaré. Serà un any nou.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada